Седмица 102. Сурови торти. Чили. Спагети от тиква. Киш. Кюфтета от цвекло.

Бих казала, че това си беше седмицата на суровите торти! Изядох цели 4! За първи път ми се случва. Но пък си бяха страхотни! Разбира се, последните два дни в Абърдийн реших, че ще посетя по още веднъж любимото FoodStory Cafe и Bonobo Cafe – насладих се на малинова торта и пекан пай. Малиновата не ме впечатли много, защото имаше твърде наситен вкус на кокосово масло и идваше тежка, а пекановата беше много приятна – тънка и кремообразна. Определено тя спечели от двете. А солените експерименти бяха салата с див ориз, авокадо и тахан и чили ( ориз, върху който има зеленчуци с чили сос – нахут, домати, патладжан и т.н) – беше доста вкуснои пикантно, но добре балансирано. А салата с див ориз от Bonobo – чудесн!

Експериментите включваха и нов тахан – кашу, сушен кокос, кокосов нектар, сушени малини и ванилия – Raspberry Whip на Almighty Foods. Ама толкова е вкусно! Направо блаженство! Нямам търпение да опитам и другите има вкусове!

Дългият и протяжен път започна още в сряда сутринта с пътуване до Глазгоу с автобус, после посещение на Старбъкс (там опитах овесени ядки с 5 вида зърна – само с кокосово мляко и без захар, бях много изненадана, че има какво да ям в Starbucks и то бешемного вкусно), после няколко часов полет с RyanAir до София и успешно пристигане в хотела към 1 часа през нощта. През целия път “снаквах” с тиквени мъфини и кекс, които си бях приготвила, а вечерта завърши със среднощно изяждане на лимецова меденка от Good Box за ноември! Беше прекрасна! И само с мед :)) И с български лимец, в които има впръскани билки :))

Четвъртък беше любимият ми ден – баща ми имаше рожден ден и прекарахме целия ден в София, общо взето местейки се от едно заведение в друго. Започнахме със закуска във Фабрика Дъга 2 – омлет със зеленчуци. Бях планирала деня и след като дори четох блог постове по въпроса със закуската в София се спрях на това. Бях ходила в другата Фабрика Дъга, но за много кратко и не бях хапвала. От снимките очаквах тази да е по-голяма. Отдохме и признавам бях лека скептична в началото, тъй като имаше повече атмосфера на “бърза закуска”, въпреки че интериорът е страхотен. Оказа се, че брънч менюто е само за уикенда. Така че освен ако не искахме санвичи или торта, изборът беше бъркани яйца с някакво месо или омлет със зеленчуци и сирене. Избрахме това. И еспресо Дъга, което признавам беше много силно и вкусно! Чишите, в които го сервираха също бяха чудесни. Омлетът ми си беше вкусен и ми харесва, че има къде навън да се ядат яйца, а не само банички за закуска. Продължихме с кино, а после обядвахме в Made in Home – това е едно от любимите ми заведения в София! Аз лично хапнах от прекрасния им хумус – три вида (нахут, червено цвекло, сладък картоф, тахан, маслини) и нудели от тиква с козе сирене и розмарин (спанак и хлебни трохи). Бяхме толкова изгладнели към 15 часа, че се нахвърлихме на половината неща от менюто. Хапнахме много, много вкусно и толкова горещо препоръчвам този ресторант – храната е прекрасна, а обстановката супер “cosy” и “art”! Последва кратка разходка по Витошка и кафе в Corso – намерих най-накрая айс кафе – тоест само епсресо, блендирано с лед! Много готино :))

Вечерята бе в Bistrello – нов и супер готин ресторант в София. Разбира се, ние вече бяхме преяли, но все пак се насладихме на “fusion” кухнята им и пийнахме вино. Там ядох лаврак със средиземноморски ориз! Много вкусно отново! Обслужването беше прекрасно! Заведението беше пълно и се чуваха чужденци около нас. Кухнята е отворена и през цялото време се вижда какво се случва вътре 🙂 Заведението е на супер централно място и е чудесно ново попълнение към Софийските места, които заслужават специално внимание.

Някак си се подразбира, че няма как да съм в София и да пропусна да отида до Loving Hut! Купих си онай-любимия си спаначен киш (с основа от лимец и веган моцарела отгоре) и принцеса (хлебче от лимец и сирене от кашу отгоре). Бях мого развълнувана и си купих и две сладки неща – бананов мъфин (брашно от лимец, кокосово масло, петмез от фурми, банани и ванилия) и суров тиквен пай ( тиква, бадеми, смокини, кашу, кокосово масло, агаве, хранителна мая). После имах още малко свободно време и отидох и до Zoya, където взех и един бананов сладкиш (бадеми, бананов чипс, агаве, нахут, банани, какаови зърна, тофу, чия, био разтворимо кафе).

Разира се, кишът и принцесата бяха уникални! От март месец си мисля за тях :)) Мъфинът много ми хареса, а от двете торти банановата беше фаворит и на мен, и на майка ми. Тях си ги хапвахме в колата по пътя за Варна.

Дългото пътуване приключи с вечеря в Щастливеца в Търново. Хапнах любимите зеленчуци на скара и веган ризото “три зърна” (ориз аборио, лимец, червена киноа, спанак, сушена манатарка и пресни броколи, подправено с чесън, зелен лук, пеперончино, сушени домати, каперси и печени лешници) и кюфтенца от цвекло и леща с кимион и чесън, които си разделихме тримата. Кюфтенцата бяха божествени и с майка ми дори решихме, че ще ги приготвим за Бъдни вечер. Ризотото също беше чудесно! Цялото заведение е супер “джиджено” и дори малко претрупано. Менюто им има доста веган опции, което е супер изненадващо и вълнуващо! Имахме късмет, че си открихме място за петък вечер, въпреки че нямахме резервация. Обслужването беше бързо и добро. Останах приятно изненадана от това заведение и определено бих повторила.

HEALTHYLICIOUS

УЕБСАЙТ
БЛОГ

х Анелия

One thought on “Седмица 102. Сурови торти. Чили. Спагети от тиква. Киш. Кюфтета от цвекло.